Childern with high abilities are the results of a close relation with parents in the childhood. This is what a study done by Benjamin Bloom. prefessor at the University of Chicago showed. In his study of 120 people specially very good at music, art, sport.mathmatics and scinence, he found that none of them showed significant talent in early life.
إن الأطفال ذوي القدرات العالية هم نتيجة العلاقة الوثيقة مع الآباء أثناء الطفولة. هذا ما أظهرته دراسة آجراها- بينجامين بلوم- الاستاذ في جامعة شيكاغو. وفي دراسته التي شملت 120 شخصاً متفوقين على نحو خاص جداً في الموسيقى و الفن و الرياضة و الرياضيات و العلوم، وجد أنه لم يظهر إياً من هؤلاء موهبة ذات قيمة في الحياة المبكرة.
They showed the ability to follow their chosen field over many years untile they succeed in it. One of the musicians in the study said that it took him an average of 17 years to be well known from his first formal lessone. the
fastest took 12 years and the slowest 25
لقد أظهروا المقدرة بمتابعة مجال تخصصهم المختار لعدة سنوات حتى نجحوا فيه. وقال أحد الموسيقيين في الدراسة أنه أمضى 17 عاماً حتى أصبح مشهوراً من دروسه الأولى الأساسية. وقد استغرقت الفترة الأسرع 12 عاماً و الأبطأ 25 عاماً.
These high achievers were not the rsult of their parents pressure. Their specilization began as a hobby and amusement and exploration shared with parents
لم يكن هؤلاء المنجزين الكبار نتيجة ضغط آبائهم. فقد بدأ تخصصهم كهواية و تسلية و اكتشاف شاركهم فيه آباؤهم.
The parents themselevs werenot experts in the filed of their child>s.s future talent. Great musiciams in the study had the opprtunity from birth to listen and known the nams of famous composers and musicians .
و الآباء أنفسهم لم يكونوا خبراء في مجال مستقبل موهبة أطفالهم. و كان للموسيقيين الكبار في الدراسة الفرصة في الاستماع منذ ولادتهم و معرفة أسماء الموسيقيين و المؤلفين المشهورين.
For the most part. during the early years of learning there was a little attention to the correctness of work. The teachers and parentes only encouraged children and were not interested if the work of the children was correct or not. And there was no assessment of the work in any formal way.
في أغلب الأحوال، و أثناء سنين التعليم الأولى، كان هناك اهتمام قليل بصحة العمل. فقد شجع المدرسون و الآباء الأطفال فقط و لم يكونوا مهتمين إذا كان عمل الأطفال صحيحاً أولا. ولم يكن هناك تقييم للعمل في أي طريقة رسمية.
The opportunity to explore and play and the encouragement to do anything can improve the perforamance of many children and the talents of some will be excellent.
إن فرصة الاكتشاف واللعب و التشجيع لفعل أي شيء يساعد في تطوير أداء العديد من الأطفال و ستكون مواهب البعض ممتازة.
The danger is that some parents will use pressure to make their children be excellent in an area of the parent>s choice just to be good at it. not beacuse they love it. This may produce anxiety and fear which complety destory children>s talents.
لكن الخطر في آن بعض الآباء سيستخدمون الضغط لجعل أطفالهم من الطراز الأول في مجال اختيار الآباء تماماً كي يكونوا جيدين في هذا المجال، وليس لأنهم يحبوه. وهذا قد ينتج القلق و الخوف اللذين يدمران كلية مواهب الأطفال.
These finding are supposed by a study of parental styles conducted by professor Mihaly, the university of Chicago, which indentified two kinds of parnts styles - the supportive and the stimulating parents were actively involved in what their children died, encouraging and pushing them hard.
هذه النتائج مفترضة بدراسة لأساليب الوالدين أجراها البروفسور- مهالي- في جامعة شيكاغو التي حددت نوعين من أساليب الاباء- الداعم و المحفز . و كان الاباء المحفزون منخرطين بشكل فعال فيما فعله أطفالهم فشجعوهم و دفعوا بهم بقوة.
Supportive parents created a pleasant home with clear rules. They actively helped their children to follow their interstes and praised the results.
أوجد الآباء الداعمون بيتاً ساراً بقواعد واضحة و ساعدوا أطفالم بفعالية لمتابعة اهتماماتهم و أثنوا على النتائج.
The children who did best in the research were those whose parents parents were both supportive and stimulating.
أما الأطفال الذين فعلوا بشكل أفضل في البحث فهم أولئك الذين كان آباؤهم داعمين و محفزين.