Media ethics is the broad term describing the proper modes of behavior to which all branches of the modern media should attempt to adhere. The branches of the media that try to live up to ethical standards include television, print communications, and the Internet. Different issues arise depending upon the branch of the media in question, issues made more complicated by burgeoning technology. Many of the complications in media ethics arise from the conflict of ethical standards and the media companies> desire to make money.
أخلاقيات الصحافة هو المصطلح الواسع الذي يصف الأوضاع المناسبة للسلوك الـذي يـنـبـغـي لجـمـيع فروع وسائل الإعلام الحديث محاولة الالتزام به. إن فروع وسائل الإعلام التي تحاول أن تـرقـى إلـى مسـتـوى المعاييـر الأخلاقية تشمل التلفزيون ووسائل الاتصال المطبوعة والانترنت. تنشأ الـقـضـايـا الـمـخـتـلـفة اعتماداً على الوسيلة الاعلامية صاحبة السلطة، إذ تصبح القضايا أكثر تعقيدا بالانتشار السريع للتكنولوجيا. وتبرز العـديـد مـن المضـاعـفـات فـي أخـلاقيات الإعلام من تضارب المعايير الأخلاقية ورغبة المؤسسات الإعلامية في كسب المال.
It>s difficult to simplify media ethics, because the issues that stem from different media can be contradictory in nature. What makes sense and seems fine for one branch of the media might cross ethical lines if applied by another. In addition, technological advances have actually created far more ethical dilemmas for media outlets than they have eliminated. All media companies and creators must walk an increasingly fine line to serve the public and stay morally sound.
من الصعب تبسيط أخلاقيات وسائل الإعلام وذلك لأن القضايا التي تنبع من وسائل الإعلام المختلفة يمكن أن تكون متناقضة في طبيعتها. فما قد يبدو جيداً ومنطقياً بالنسبة لأحد فروع وسائل الإعلام قد يتعارض مع الخطوط الأخلاقية إذا ما طبق من قبل فرع آخر. بالإضافة لذلك، أفرز التقدم التكنولوجي في الواقع معضلات أخلاقية اكبر لوسائل الإعلام عوضاً عن ازالتها. ينبغي على جميع مؤسسات الإعلام والمبدعين التزام السلوك الرفيع دائماً خدمة للجمهور وحفاظاً على اخلاقية المهنة.
The ethics of pursuing news is also a constant issue, because the public>s need to know may clash with an individual>s right to privacy.
إن أخلاقيات تقفي الأخبار هي أيضا مسـألة ثـابتة، لأن حاجة الجمهور الى المعرفة قد تتعارض مع حق الفرد في أن تكون له خصوصيته.
In recent years, the Internet has become a huge part of media ethics discussions. Whereas other media often have organizations that oversee their operations, it is nearly impossible to police everything that finds its way onto the Internet. Websites are often left to their own devices to decide what is ethical to show to the public and what>s not, which means that the standards may vary from one site to the next.
في السنوات الأخيرة، احتلت شبكة الإنترنت جزءا كبيرا من المناقشات التي تناولت أخلاقيات الإعلام. فبينما يكون لوسائل الإعلام الأخرى في كثير من الأحيان ادارات تشرف على عملياتها، فإنه يكاد يكون من المستحيل ضبط كل الأخبار التي تجد طريقها إلى الإنترنت. وغالبا ما تترك المواقع وشأنها لتقرر ما هو أخلاقي لعرضه على الجمهور و ما هو غير ذلك، وهو ما يعني أن المعايير قد تختلف من موقع لآخر.