Going to school means learning new skills and facts in such subjects as reading, math, science, history, art or music. Teachers teach and students learn, and many scientists are interested in finding ways to improve both the teaching and learning processes.
يعني الذهاب إلى المدرسة تعلم خبرات وحقائق جديدة في مواد كالقراءة والرياضيات والعلوم والتاريخ و الفن والموسيقا. يعلم المعلمون و يتعلم الطلاب ويهتم كثير من العلماء بإيجاد طرق جديدة لتحسين كل من عمليتي التعليم والتعلم.
In a new study about the way kids learn math in elementary school, Psychologists found a surprising relationship between what female teachers think and what female students learn: If a female teacher is uncomfortable with her own math skills, then her female students are more likely to believe that boys are better than girls at math.
في دراسة جديدة عن الطريقة التي يتعلم بها الأولاد الرياضيات في المدرسة الإعدادية، وجد علماء النفس علاقة مفاجئة بين ما تفكر به المعلمات وما تتعلمه الطالبات: إذا كانت المعلمة غير مرتاحة لمهاراتها في مادة الرياضيات، ستكون طالباتها أكثر ميلاً للاعتقاد أن الفتيان أفضل من الفتيات في الرياضيات.
If these girls keep getting math-anxious female teachers in later grades, it may create a snowball effect on their math achievement. In other words, girls may end up learning math anxiety from their teachers. The study suggests that if these girls grow up believing that boys are better at math than girls are, then these girls may not do as well as they would have if they were more confident.
وإذا استمرت الفتيات في تلقي دروس الرياضيات من معلمات قلقات في الرياضيات في الصفوف التالية، فقد ينشأ تأثير كرة ثلج على تحصيلهم في مادة الرياضيات. بتعبير آخر، قد تنتهي الفتيات بتعلم القلق من مادة الرياضيات من معلماتهن. وتفيد الدراسة بأنه إذا ترعرعت هذه الفتيات معتقدات أن الفتيان أفضل منهن في تعلم الرياضيات ، فقد يكون أداؤهن أقل مما لو كن أكثر ثقة.
Just as students find certain subjects to be difficult, teachers can find certain subjects to be difficult to learn — and teach. The subject of math can be particularly difficult for everyone. Researchers use the word “anxiety” to describe such feelings: uneasiness or worry.
وتماما كما يجد الطلاب موادا محددة صعبة، يمكن للمعلمين أن يجدوا مواد محددة صعبة التعلم والتعليم. يمكن أن تكون مادة الرياضيات صعبة لأي شخص. ويستخدم الباحثون كلمة “قلق” لوصف مثل هذه المشاعر : صعوبة أو هم.
The researchers also gave the students tests to tell whether the students believed that a math superstar had to be a boy. Then the researchers turned to the teachers: To find out which teachers were anxious about math, the researchers asked the teachers how they felt at times when they came across numbers, such as when reading a sales receipt. A teacher who got nervous looking at the numbers on a sales receipt, for example, was probably anxious about math. So, it’s possible that a teacher’s anxiety over math really is affecting her female students.
أجرى الباحثون عددا من الاختبارات على الطلاب أيضا لتبين فيما إذا كان الطلاب يؤمنون أن نجم الرياضيات الأول يجب أن يكون فتى . ثم عاد الباحثون إلى المعلمين: لاكتشاف أي من المعلمين كان قلقا في الرياضيات، سأل الباحثون المعلمين عن شعورهم في أوقات المرور على الأرقام كقراءة فاتورة بيع مثلا. والمعلم الذي كان يتوتر من النظر إلى الأرقام في فاتورة البيع مثلا ربما كان قلقا بخصوص مادة الرياضيات. لذلك، من الممكن أن يؤثر قلق المعلمين من الرياضيات على الطالبات أيضا.